onsdag 3 oktober 2012

få min önskan att slå in...

sitter i min ensamhet så här på kvällskvisten och sjunger och lyssnar på julmusik. det är så mysigt! älskar julmusik! vill börja sjunga igen. jag levde verkligen för att sjunga förr, men nu är allt det bortflutet... stog i duschen förut och sjöng alla låtar som är med i ett luciatåg förut - det gav mig minnen... synd att jag bara kan sjunga ordentligt i duschen eller när jag är ensam hemma... känns pissigt! med tanke på att jag kunde stå inför hela skolan och sjunga på varje avslutning och uppträdande! flera gånger stog jag ju ensam på scenen till och med... 

det här får mig att tänka tillbaka på ett uppträdande jag gjorde på ektorpsskolan när jag gick där. vet inte om det var lucia eller julavslutning, och det var antingen i åttan eller nian. jag sjöng den där "genom eld och vatten" av sarek. och vi hade en lärare som spelade på just ett sånt instrument som var med i den låten. så han spelade det till den låten och musikläraren spelade piano. jag stog och kollade på min första riktiga kärlek genom hela låten medan jag sjöng. pappa hade fått tårar i ögonen till och med för han tyckte jag sjöng så fint. det är nog det bästa minnet jag har av både ektorp och min sångkarriär om man nu kan kalla den så...

ska mejla till musikläraren på kungsgård snart och säga att jag vill va med i luciatåget... hoppas jag vågar sjunga ut ordentligt som jag gör när jag är ensam! annars blir jag riktigt sur! vill till och med vara lucia... får hoppas man kan bli det med... annars får jag nöja mig med tärna. iofs missar jag ju lussevakan på sf då... den va ju så himla kul förra året! vann ju ett sprillans nytt ps3 med move då! det va klockrent! dock köpte/fick jag mitt första spel till det nu när jag fyllde år, förra onsdagen! men har lånat lite spel och sen har det mest stått och dammat.

nu ska jag sova, imorgon får jag skjuts till en lång dag i skolan med ikebana-workshop typ! gnatt!



och självklart lite bonkis på allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar