fredag 9 november 2012

nu borde jag väl va ifatt?

denna vecka har varit min första vecka på praktiken på blomsterlandet ingelsta! trivs superbra!! har fått göra massor av fina planteringar, solitärer, snittarrangemang, ljusfat osv. det är riktigt kul och man känner sig verkligen välkommen där, som en i familjen redan första dagen. har lätta tider också, börjar 10 och slutar 16, bara det att jag får sluta tidigare emellanåt, som idag slutade jag direkt efter lunch! sjukt skönt. 

i onsdags efter att schmela hade gått så fixade jag naglarna. hade ju fått hem mina konadplattor så var tvungen att testa dom! fick jättesöta kaniner, apor, grisar och massor av andra mönster på naglarna! väldigt rolig grej tycker jag, betalade 57:- har jag för mig för 8 plattor och ett stämpelset på tradera! igår tog jag ett bad på kvällen, det var riktigt skönt och avkopplande med en ansiktsmask.

efter praktiken idag åkte jag och mamma till stadium outlet och kollade efter skor till mig, mina nikes har gjort sitt... som tur var hittade jag ett par assnygga reeboks, zigtech heter modellen. ett par svarta och limegröna skor, supersnygga, för endast 590:-! mamma var snäll och betalade dom, tack mamsi! 

nu sitter jag i skorna och väntar på pappa. han är och handlar och efter det ska jag möta upp han vid hagaförrådet och sen hämta karin, hem till pappa och äta och efter det hem igen och baka pepparkakor! kul som attan! har velat göra det sen i tisdags men då låg schmela i badet, och i onsdags orkade vi inte utan vi bara svulla, och igår skulle hon va med sin mamma och karin orkade inte men nu serrni! idag ska det bakas!

har en jättesöt liten trött brorsan breve mig, älskar honom... ligger och sover och drömmer om katter och troll, så mycket som han rycker och rör på ögonen... nu ska jag stänga ner datorn och börja göra mig och brorsan redo! hörs en annan dag! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar